مناظره طرح شفافیت آراء نمایندگان

مناظره طرح شفافیت آراء نمایندگان

دانلود فیلم مناظره طرح شفافیت آراء نمایندگان

دانلود ویدیو

مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین ارکان نظام اسلامی است که وجود یا فقدان عوامل متعددی در کارآمدی یا ناکارآمدی آن می‌تواند مؤثر باشد که از آن میان صرفاً به دو مورد ذیل اشاره می‌شود:

۱) راه یافتن نمایندگانی مؤمن، متقی، خداترس، متخصص، کاردان، کارآمد، ولایتمدار، انقلابی و شجاع به خانه ملت.

۲) شفافیت اقدامات و رأی نمایندگان، به طوریکه نخبگان، رسانه‌ها، آحاد و اقشار ملت و موکلین محترم بتوانند حضور، مأموریت، غیبت و میزان فعالیت نمایندگان خود را در مجلس رصد کنند و کیفیت و مشارکت آنان را در عرصه قانونگذاری و انجام مأموریت نظارتی آنان بررسی نمایند. این حق مردم و موکلین است که بدانند نماینده منتخب آنان در رأی به لوایح و طرح‌ها، برنامه‌ها، بودجه سالانه کشور، استیضاح و رأی اعتماد یا عدم اعتماد به وزیران، سؤال و موارد دیگر چه رأی و موضعی داشته‌اند و آیا اصلاً در این موارد فعالیت و در رأی‌گیری شرکت کرده‌اند یا خیر؟ تا بتوانند با علم و اطلاع کافی و دقیق وکلای خود را نقد و مطالبه‌گری لازم را داشته باشند.

۳) به دلیل موارد پیش گفته گاهی بعضی از نمایندگان مشارکت عالمانه، محققانه و کارشناسانه در مراحل بررسی طرح‌ها، لوایح، رأی اعتمادها و سایر فعالیت‌های وظیفه‌ای را نداشته و به هیچ دلیل بعضی از خروجی‌ها و مصوبات مجلس از پختگی، اتقان و کارآمدی لازم برخوردار نیست.

این روزها برخی با شفاف سازی آراء نمایندگان مخالف اند و برخی موافق؛ برنامه مناظره شبکه یک سیما جمعه 20 مهرماه با همین موضوع شکل گرفت و از آنجا که بحث مهمی بشمار می رود تصمیم گرفتیم فیلم این برنامه را در اختیار کاربران عزیز قرار دهیم.

فیلم برنامه مناظره طرح شفایفت آراء نمایندگان را با کیفیت خوب و حجم کم از سایت مسلمان مشاهده و دانلود نمائید.

تهیه شده در معاونت چند رسانه ای سایت مسلمان