شاه کلید خوشبختی در دنیا و آخرت

شاه کلید خوشبختی در دنیا و آخرت

برای مشاهده این کلیپ باید «فیلترشکن» شما روشن باشد

نماز شاه کلید خوشبختی در زندگی

خیلیا از مشکلات و گره هایی که تو زندگیشون افتاده شاکی هستن و از طریق ایمیل و راههای ارتباطی؛ ذکر دعا یا عمل خاصی رو میخوان که بهشون بگم تا حلال مشکلاتشون باشه و از این وضعیت خلاص شن

امروز و تو این ویدیو میخوام راهکاری رو بگم که بین شیعه و سنی مشترکه و فرقی نمیکنه مخاطب از کدوم فرقه و مذهبه

دلچسب بودن این کلیپ از این جهته که در قالب داستان براتون نقل میکنم تا هم جذاب و آموزنده باشه و هم رغبت کنین و تا انتها تماشا کنین

❤️❤️❤️❤️❤️

در قدیم که شهر مشهد مقدس به گستردگی کنونی نبود،‌ روستای معروفی به نام «نخودک» کنار آن قرار داشت که شهرت خود را مرهون «شیخ حسنعلی اصفهانی» مشهور به شیخ نخودکی است.


این عارف، فقیه و فیلسوف بزرگ متولد سال ۱۲۴۱ در اصفهان است و از اساتید مشهور وی، می‌توان میرزا جهانگیرخان قشقایی را نام برد. آیت‌الله نخودکی در مقطعی نیز با شهید مدرس هم‌حجره‌ای بوده است.


اما بیشترین شهرت شیخ نخودکی به دلیل کرامات اوست. از جمله تشرف نزد حضرت خضر نبی و امام رضا(ع)، طی‌الارض، آگاهی از غیب، چشم برزخی،‌ دم مسیحایی و … . او این قدرت‌های الهی را با تهجد، توکل، شب‌زنده‌داری، خواندن نماز اول وقت و انس با قرآن به دست آورده بود. مرحوم آیت‌الله کشمیری در این باره می‌گوید: «مرحوم شیخ حسنعلی نخودکی‌اصفهانی تا چهار سال در مشهد مقدس، هر شب تا صبح قرآن را ختم و به امام رضا(ع) هدیه می‌کرد تا به آن مقامات رسید.»

یکی از خدام حرم مطهر علی بن موسی الرضا ( علیه السلام )، می‏گوید: یک شب برای بستن درب پشت بام حرم از پله‏ها بالا رفتم. مرحوم حاج شیخ حسنعلی را بالای بام و در کنار گنبد مشغول نماز و در حال رکوع دیدم. رکوعش طولانی شد. چند بار رفتم و برگشتم؛ ولی او همچنان در حال رکوع بود. طبق دستور سپس درب پشت بام را بستم و پایین آمدم و به خانه رفتم. آن شب برف سنگینی بارید. هنگام سحر به حرم برگشتم. نگران جناب شیخ بودم و با عجله از پله‏های بام بالا رفتم ، دیدم شیخ حسنعلی در همان رکوع آغاز شب است و پشت ایشان با سطح برف برابر است.

آیت‌الله العظمی مرعشی‌نجفی در کتاب خود می‌نویسد: “او در بین مردم به مستجاب‌الدعوه‌بودن شناخته شده بود و بسیاری از حاجت‌مندان و بیماران به او پناه‌ می‌بردند؛ پس او برای آنها دعا می‌کرد یا برای آنها دعاها و حرزهایی می‌نوشت و به این وسیله، گرفتاری آنها برطرف می‌شد و بیماران آنها شفا می‌یافتند و با این وجود، در کمال تواضع و فروتنی بود و هیچ ادعایی نداشت و نمونه بارز زاهدانی بود که تنها به خدا توجه دارند و از امور دنیوی دور هستند.2

از دیگر کرامات شیخ نخودکی این بود که زمان وفات خود را پیش‌بینی کرد و همان‌طور که وعده داده بود، در روز یکشنبه، هفتم شهریور ۱۳۲۱ در سن هشتاد سالگی به جوار حق شتافت و طبق وصیتی که کرده بود،‌ در صحن عتیق روبروی ایوان طلا در حرم مطهر رضوی تدفین شد.

نماز اول وقت «شاه کلید» است


مرحوم شیخ بر خواندن نمازهای روزانه در اول وقت تأکید بسیار داشت و این نخستین وصیت او به فرزند خویش بود. این عارف حقیقی می‌گفت: «اگر آدمی یک اربعین به ریاضت پردازد، اما یک نماز صبح از او قضا شود، نتیجه آن اربعین، «هَبَاء مَّنثُورًا» خواهد شد. (اشاره به آیه ۲۳ سوره فرقان و به معنای پراکنده‌شدن ذرات غبار در هوا)»


جناب شیخ فرزندش را بر تهجد و نماز شب سفارش می‌کرد و می‌گفت: «بدان که در راه حق و سلوک این طریق، اگر به جایی رسیده‌ام، به برکت بیداری شب‌ها و مراقبت در امور مستحب و ترک مکروهات بوده است، ولی اصل و روح همه این اعمال، خدمت به ذراری (فرزندان) ارجمند رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است.»


نقل است جوانی نزد شیخ حسنعلی نخودکی‌اصفهانی آمد و گفت: «سه قفل در زندگی‌ام وجود دارد و سه کلید از شما می‌خواهم! قفل اول این است که دوست دارم یک ازدواج سالم داشته باشم، قفل دوم اینکه دوست دارم کارم برکت داشته باشد و قفل سوم اینکه دوست دارم عاقبت بخیر شوم.»


شیخ نخودکی فرمود: «برای قفل اول، نمازت را اول وقت بخوان. برای قفل دوم نمازت را اول وقت بخوان و برای قفل سوم هم نمازت را اول وقت بخوان!»


جوان عرض کرد: «سه قفل با یک کلید؟!»


شیخ نخودکی فرمود: نماز اول وقت «شاه کلید» است.

پیامبر (ص): «بنده ای نیست که به وقت های نماز و جاهای خورشید اهمیت بدهد، مگر این که من سه چیز را برای او ضمانت می کنم: برطرف شدن گرفتاری ها و ناراحتی ها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش.»

امام باقر (ع): «هر کس نماز واجب را در حالی که عارف به حق آن است در وقتش بخواند، به گونه ای که چیزی دیگر را بر آن ترجیح ندهد، خداوند برای وی برائت از جهنم می نویسد که او را عذاب نکند و کسی که در غیر وقتش به جا آورد در حالی که چیزی دیگر را بر آن ترجیح دهد، خداوند می تواند او را ببخشد یا عذابش کند.»

از دیگر برکات نماز اول وقت میتوان به

زیاد شدن عمر

زیاد شدن مال و اولاد صالح

مرگ آسان

آرامش در شب اول قبر

نورانی شدن چهره

آسان شدن حساب روز محشر

رضایت خدا و سلام دادن خدا به او

اشاره کرد

در انجام همه نمازها (به خصوص) نماز وسطی [=نماز ظهر] کوشا باشید و از روی خضوع و اطاعت، برای خدا بپاخیزید»

اینکه نماز وسطی چیه بین علما اختلاف نظر وجود داره؛ برخی گفتن نماز صبح؛ برخی نماز ظهر…

نکته مهم اینه که اگه ما به نماز اول وقت مقید باشیم؛ دیگه غصه ای نداریم؛ چون بر همه نماز هامون مواظب کردیم و این مطابق با کلام خداست…