حمله اعراب به ایران و پذیرش اجباری دین

حمله اعراب به ایران و پذیرش اجباری اسلام در برنامه های ناگفته های ادیان

پاسخ به شبهاتی پیرامون حمله اعراب به ایران و پذیرش اجباری اسلام

آنچه در این برنامه پیرامون حمله اعراب به ایران و پذیرش اجباری اسلام می بینید:

  1. آیا ایرانیان در حمله اعراب در جنگ قادسیه، اسلام را پذیرفتند؟
  2. آیا امام حسین (سلام الله علیه) در حمله اعراب به ایرانیان حضور داشت؟
  3. آیا امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) در حمله اعراب به ایران، به خلیفه دوم مشاوره داد؟

و…


دانلود فیلم گفتگو

در منابع تاریخی مثل تاریخ طبری و بلاذری که از منابع اهل سنت به شمار می رود، به حضور امام حسین (سلام الله علیه) در جنگ قادسیه و حمله اعراب به ایران اشاره شده، در تاریخ بلاذری سندی ذکر نشده و نویسنده تنها به جمله «شنیده شده» اکتفا کرده است.

در تاریخ طبری هم سلسله راویان حدیث را اشخاصی معرفی کرده که طبق اعتراف علمای اهل سنت؛ این اشخاص جاعل هستند و اسناد این روایات ضعیف است.

اما آنچه در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مورد شبهه قرار گرفته و بسیاری مغرضانه به نشر آن دامن می زنند؛ حمله اعراب به ایران جهت کشورگشایی و اجبار ایرانیان به پذیرش اجباری اسلام است.

اینان مدعی شده اند عرب های بادیه نشین پس از ظهور اسلام در حجاز، به فکر فتوحات و کشور گشایی افتادند و از همین رو به ایران حمله ور شده و اسلام را به زور به مردم ایران القاء کردند.

ایشان در لابلای سخنان خود به نقش مشاوره ای امیرالمؤمنین علی سلام الله علیه در این جنگ اشاره کرده اند، در حالی که حضرت تنها در مواردی که خلفا با اشتباهات خود به اسلام آسیب زده اند، به عنوان دفاع از اسلام و به عنوان وظیفه و از جهت جلوگیری از ضررهای بزرگتر به ایشان مشورت داده و آنان را از اشتباهات خود بازداشته اند.

تماشا و بازنشر این گفتگوی بسیار زیبا را در تمام شبکه های اجتماعی به تمام دوستداران اهل بیت (سلام الله علیهم اجمعین) توصیه می کنیم.

تهیه شده در معاونت چند رسانه ای سایت مسلمان