اعتراف دانشمند آتئیست به وجود خدا

اعتراف دانشمند آتئیست به وجود خدا

برای مشاهده این کلیپ باید «فیلتـرشکن» خود را روشن کنید

هر روز صبح که از خواب پا میشی؛ آفتاب از شرق طلوع می‌کنه و تو این سحرخیزی و انضباط آفتاب رو به چشم میبینی؛ این نظم مستمر که در طول عمرت شاهدش هستی؛ به تو میگه خوب فکر کن و ببین ناظم این هماهنگی و نظم دقیق کیه؟
اگه خاطرتون باشه تو کلیپی روش مناظره با ملحدین رو توضیح دادم و به داستان ابراهیم و نمرود اشاره کردم؛ گفتم اگه ملحدین حرف زیادی زدن؛ بگین خدای من آفتاب رو از شرق میاره؛ شما به خداتون (که ادعا می کنید ماده و طبیعته) بگین از غرب بیاره

برهان نظم یکی از راههای اثبات وجود خداست که تو دو تا کلیپ قبلی بهش اشاره کردم و لینکش رو انتهای همین ویدیو قرار میدم تا ببینین

اما عده ای اومدن میگن برهان نظم نمیتونه وجود خدا رو ثابت کنه؛ و در صورت اثبات؛ لازمه که چند خدا وجود داشته باشه؛ امروز و تو این ویدیو میخوام باطل بودن این ادعا رو ثابت کنم

❤️❤️❤️❤️❤️

آیا جهان ما طراحی شده است؟ آیا ما در جهانی زندگی میکنیم که توسط یک طراح هوشمند طراحی شده است؟
برخلاف انتظار عده‌ای از دانشمندان مادی گرا که انتظار داشتن با گذر زمان و پیشرفت علم شواهد علمی ما را از خدا بی نیاز کند, با گذشت زمان و پیشرفت علم؛ شواهد هم در کیهان شناسی و هم در زیست شناسی همگی به سوی تایید وجود یک طراح هوشمند پیش رفتند

برخی خود پرفسور پندارها که برای کسب درآمد از یوتیوب به ادعاهای باطل صدسال پیش استناد می کنن و ویدیو میسازن و همین برای اثبات بیسوادیشون کافیه؛ دنیا رو به یک ساعت تشبیه و با چشم مقایسه میکنن؛ بعد میگن ساعت اجزایی داره و اینها در کنار هم برای هدفی ساخته شده؛ پس طراح هوشمندی داره و چندین نفر در طراحی اون نقش داشتن؛ بعد میگن چشم دارای نقص هست چون چند درصد از مردم کره زمین مبتلا به نزدیکی بینی هستن و عینک میزنن تا این عیب برطرف بشه؛ اینها هنوز فرق نقص و عیب رو نمیدونن؛ نقص یعنی کمبود؛ عیب یعنی وجود ایراد؛ اولا خالق و طراح چشم؛ اون رو ناقص نیافریده؛ چون عده دیگه ای که چشم سالم دارن و از عینک استفاده نمیکنن؛ دنیا و زیباییهاشو بدون ایراد میبینن؛ دوما عیب چشم به کمبود ویتامین آ و غیره برمیگرده که بخاطر استفاده نادرست از چشم هم می‌تونه منجر به ضعف چشم بشه؛ مثل اینکه راننده ناشی با بهترین خودروی جهان بد رانندگی کنه و بکوبه به دیوار؛ بعد بگه کارخانه خودرو رو ناقص ساخته بود؛ نخیر شما بد استفاده کردی و این یعنی نظام اسباب و علل و اختیار انسان…
نکته دیگه این بود که باید جهان هم چند خالق داشته باشه که انتهای همین کلیپ پاسخ میدم؛ اما مورد بعدی اینه که میگن چشم انتخاب طبیعی هست و خود به خود بوجود اومده که این هم اساسا باطله و ارزش نداره براش وقت بذاریم و تو کلیپ اثبات وجود خدا در ۵ ثانیه بهش پرداختیم

نکته بعدی اینه که جناب پرفسور خودش ساعت رو با چشم مقایسه میکنه و بعد میگه این مقایسه غلطه؛ چون ساعت یک پدیده مصنوعی هست و ساخته دست بشر هست و ما طراح اون رو دیدیم؛ اما چشم یک پدیده طبیعی هست و ما خالقش رو ندیدیم؛ جناب پرفسور شما مغز و قلب داری یا نه؛ اینکه علوم پیشرفته تا الان نتونستن مغز و قلب مصنوعی بسازن؛ نشانه ضعف مغز و قلب طبیعی ست که خدا به انسان ها داده یا نشانه ضعف علمی و ناتوانی دانشمندان در برابر پدیده های طبیعی مثل مغز و قلب؟ شما خالق قلب رو ندیدی؛ پس ازش استفاده نکن دیگه!

نکته بعدی هم اینه که میگه ساعت طرحی پیچیده ست؛ طراح اون باید موجود پیچیده تری باشه؛ پس چشم هم چون پیچیده ست؛ نیاز به طراح پیچیده تری داره؛ و طراح اون طراح پیچیده هم باز به یک طراح پیچیده تر نیاز داره که این دنباله نامنتهی هست یعنی پایانی نداره؛ هرچند این بخش از حرفاش ارتباطی به برهان نظم نداره و در فلسفه دور و تسلسل باطله؛ اما پاسخش رو تو کلیپ «خدا چگونه بوجود آمده است» دادم.

دانشمندان معتقدند اگر هرکدام از نیروهای اصلی فیزیک (نیروهای هسته ای قوی و ضعیف، نیروهای الکترومغناطیس، نیروی گرانش یا برخی از ثابت های طبیعت مانند بار و جرم الکترون) به مقدار ناچیزی از مقدار فعلی شان متفاوت بودند، جهان نمی توانست حیات را در خود بپروراند.

پژوهشگران می گویند اگر نیروهای طبیعت قوی تر یا ضعیف تر از وضعیت کنونی شان بودند، واحدهای سازنده حیات مثل ذرات بنیادی، اتم ها و مولکول های زنجیره ای بلندی که پدیدآمدن زندگی را ممکن کردند، هیچ گاه به وجود نمی آمدند. به بیان دیگر باورمندان به این نظریه می گویند، جهان ما به دقت تنظیم شده است، یعنی از نظر قوانین ریاضی و احتمالات، جهان ممکن بود در حالت های بسیار متفاوتی پدید آید، اما فقط حالت بسیار خاصی از این حالات است که پیدایش و ادامه حیات را برای ما انسان ها میسر می کند. برای مثال در علوم تجربی نشان داده شده است که اگر برای مثال فاصله خورشید از زمین از حد فعلی کمتر یا بیشتر بود، امکان تشکیل و ادامه حیات در زمین فراهم نمی شد.

و اگه گفته بشه که خب در صورت وجود این مشکل؛ بجای زمین در مریخ یا زهره و یا سیاره های دیگه امکان حیات وجود داشت؛ میگیم این ادعا هم باطله؛ چون انفجارهای پرتوی گاما ممکنه با بمباران سیاره ها با پرتوها و ازبین بردن لایه ازن، باعث انقراض موجودات زنده و غیرقابل سکونت شدن سیاره ها بشن. چرا که انفجارهای پرتوی گاما چنان قدرتمند هستند که اگر در کهکشانی نزدیک رخ دهند، می توانند زندگی در سیاره های کهکشان همسایه را نیز از بین ببرند.

حالا بریم و اعتراف برخی از دانشمندان بزرگ رو درباره نظم جهان با همدیگه مرور کنیم

در حال حاضر همه‌ی دانشمندان(چه خداباور و چه خداناباور) یک واقعییت را قبول دارند و آن اینکه جهان ما به طور شگفت‌انگیز و غیر قابل انکاری دقیق تنظیم شده است. به عنوان مثال:

دیوید دویچ، رئیس موسسه‌ی ریاضیات دانشگاه آکسفورد: اگر کسی ادعا کند که با این تنظیمات دقیق جهان شگفت زده نشده، او سر خود را در شن و ماسه پنهان کرده است. این تنظیمات دقیقی که جهان دارد, شگفت‌انگیز و بی نظیر است.

دنیس اسکانیا، رئیس رصدخانه‌ی دانشگاه کمبریج:اگه ما یکی از این تنظیمات جهان را فقط اندکی در یک جهت تغییر دهیم, ستاره‌ها نابود میشدند و جهان شکل نمیگرفت و اگر ما این تنظمات دقیق را در جهت دیگر تغییر دهیم, هیچ عنصری سنگین تر از هلیوم شکل نمیگرفت. نه کربنی, نه حیاتی نه هیچ ماده‌ی شیمیایی. به هیچ وجه هیچ پیچیدگی‌ای شکل نمیگرفت.

دکتر پل دیویس ، نویسنده معروف علمی و استاد فیزیک نظری در دانشگاه آدلاید میگوید:چیزی که واقعا شکفت آور این نیست که حیات بر روی لبه ی یک چاقو قرار دارد ، بلکه کل جهان ما بر روی لبه ی چاقو قرار دارد ( تنظیم شدگی شدیدی دارد) . اگر فقط به مقدار کمی این ثابت ها تغییر کنند ، شاهد هرج و مرج بزرگی خواهیم بود !!

فرد هویل دانشمند آتئیست که بعد از سال ها تغییر عقیده داد و خداباور شد میگوید که : بسیار سخت است توضیح اینکه چگونه ستاره ها مقدار خاصی کربن تولید کرده اند و حیات روی کره زمین وابسته به این مقدار است او میگوید تعداد بسیار زیادی عوامل بسیار خوش شانس در یک زمان ظهور کرده اند و این موضوع نشان میدهد که این تغییرات هدفمند بوده اند و یک سرپرست در این کار قدرت نمایی کرده است!!

استفن هاوکینگ: اگر سرعت گسترش جهان یک ثانیه بعد از بیگ بنگ, به اندازه‌ی یک بخش از صد هزار ملیون ملیون, کم تر بود جهان ما قبل از اینکه به وضعیت کنونی برسد در خود فرو میریخت. واقعیت فوق‌العاده این است که این اعداد به طور بسیار دقیق و ظریف تنظیم شده اند که منجر به ظهور حیات شوند. به طور واضح مشخص است که محدوده‌ی بسیار کوچکی از مقادیر برای این اعداد وجود دارد که بتواند منجر به ظهور حیات هوشمند شود( اگر اعداد اندکی کمتر یا بیشتر بودن هیچ نوع حیات هوشمندی شکل نمیگرفت)”

فکر میکنید پاسخ دانشمندان خداناباور به این تنظیمات فوق العاده و غیر قابل انکار چیست؟ تنها پاسخ ناباوران این است که شاید به غیر از جهان ما تعداد بیشماری جهان دیگر نیز وجود داشته باشد!!! که تو ویدیوی «هفت زمین و هفت آسمان در قرآن» که بزودی منتشر می کنم؛ بیشتر رسواشون میکنم
اینها برای نپذیرفتن حقیقت به چیزی متوسل میشوند که اولا هیچ شاهد و مدرکی برایش وجود ندارد و به عقیده‌ی بسیاری از دانشمندان هیچوقت هیچ شاهدی برایش پیدا نخواهد شد, دوم اینکه حتی اگه بیشمار جهان وجود داشته باشد باز هم هیچ سودی برای خداناباوران ندارد چون خوده این مکانیزمی که منجر به تولید جهان‌ها میشود احتیاج به یک طراح هوشمند دارد. پس ما بدون هیچ شکی در یک جهان طراحی شده زندگی میکنیم که طراح آن خدای یکتاست؛ قرآن به زیبایی پاسخ داده که چرا چند خدایی امکان پذیر نیست؛ قرآن می‌فرماید:

اگر در آسمان و زمین، جز «اللّه» خدایان دیگری بود، فاسد می‌شدند (و نظام جهان به هم می‌خورد)! منزه است خداوند پروردگار عرش، از توصیفی که آنها می‌کنند!
چرا که عقل و منطق هم همینو میگه؛ تزاحم و تضارب آرا و اختلاف نظراتی که بین دو یا چند نفر وجود داره؛ بر هیچ انسان عاقلی پوشیده نیست؛ اگه یه خدا می‌گفت خورشید از شرق طلوع کنه و اون یکی می‌گفت از غرب طلوع کنه؛ تکلیف چی بود؟

نکته دیگه اینکه گفته میشه در طراحی و ساخت ساعت چندین نفر دخالت داشتن پس باید چندتا خدا وجود داشته باشه هم غلطه؛ مثلاً همین برقی که ادیسون اختراع کرده؛ حاصل کار گروهی نبوده؛ پس عقلا هم خدا می‌تونه یکی باشه که با مثال طلوع همیشگی خورشید از شرق و نظم موجود در تمام اجزای عالم ثابت کردیم که خدا یکی ست