از لاک جیغ تا خدا (۷)

از لاک جیغ تا خدا (پخش شده از شبکه دو سیما)

از لاک جیغ تا خدا – لیلا دختری که حالا شاعر شده و اعتقاد قلبی به حجاب پیدا کرده…

دانلود

برای مشاهده سایر فیلم های این برنامه اینجا کلیک کنید

از لاکِ جیغ تا خدا عنوان برنامه‌ای مستند و گفتگو محور، با محوریت سبک زندگی محصول گروه خانواده و فرهنگ به تهیه‌کنندگی هاشم تفکری بافقی است که از بهمن ماه ۱۳۹۳ از شبکه دو سیما به نمایش درآمد. این برنامه تلاش دارد روایتی متفاوت از زندگی افرادی که متحول شده‌اند به ویژه زنان محجبه به تصویر بکشد.

ابتدا دو قسمت پایلوت (مقدماتی) این مستند در شبکه قرآن ساخته شد. مدیران شبکه مذکور اغراق به گناه را مشکل این مجموعه برمی‌شمردند. با پیگیری مدیر گروه مستند شبکه دو، در نهایت کار برای این شبکه به انجام رسید.

برنامه از لاک جیغ تا خدا با افرادی که به تازگی پوشش چادر را انتخاب کرده‌اند، گفتگو می‌کند. این مستند تلویزیونی به سراغ ۲۲ زن ایرانی رفته که به باور تهیه‌کننده، در گذشته حجاب مناسبی نداشته و هر کدام به دلیل اتفاقاتی در زندگی‌شان، محجبه شده‌اند.

برنامه از لاک جیغ تا خدا در طی مدت نمایش، جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۵۰ از شبکه ۲ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

برنامه از لاک جیغ تا خدا در ماه رمضان ۱۳۹۴ هر شب از شبکه دو سیما نمایش داده می‌شد و تاکنون (سال ۱۳۹۷) در حال پخش است.

با توجه به آنچه گفته شد؛ و با توجه به آن که نکات آموزنده این برنامه می تواند تأثیر بسزایی روی زنان و دختران بدحجاب داشته باشد؛ انتشار این برنامه را در دستور کار قرار دادیم.

اگر مدیران شبکه قرآن نگران بحث فقهی آن هستند که به نوعی اعتراف و اقرار به گناه محسوب می شود؛ می توان از منظر دیگری پاسخ این عزیزان را داد و آن اینکه طبق آیه ۱۹ سوره نور بدحجابی گناه کبیره است؛ از سوی دیگر فسق آشکار است، بنابراین نمی توان آن را به بهانه اعتراف به گناه کنار گذاشت؛ چرا که در قالب برنامه ها در مورد بدحجابی صحبت می شود نه جزئیات گناهان شخصی و پنهانی… نظرات خود را با سایت مسلمان به اشتراک بگذارید.