آیت الله تبریزیان ۵

آیت الله تبریزیان و پاسخ به پرسش های طب اسلامی

دانلود فیلم پرسش و پاسخ با آیت الله تبریزیان

آنچه در این برنامه می بینید:

  1. مهمترین بحث در زمینه سلامتی و پیشگیری از بیماری ها
  2. اهمیت غذا خوردن بصورت دسته جمعی
  3. دلیل خوشمزه بودن غذاهای نذری
  4. حذف ناهار از وعده غذایی
  5. ناهار باعث خرابی دستگاه و اعضای بدن
  6. دلیل بی خوابی شبانه
  7. درمان بی قراری پاها هنگام خواب
  8. بی حس شدن دست چپ
  9. درمان سنگینی گوش
  10. درمان کمبود هورمون مردانه
  11. درمان تومور ریه و کبد
  12. درمان گشاد شدن طحال سرطانی
  13. درمان تیروئید سمی
  14. درمان پارکینسون و توهم
  15. بزرگ کردن معده

فیلم (دانلود)

قطعاً یکی از دلایل گسترش و ترویج طب سنتی طی سالیان اخیر بین توده مردم با وجود برخی تنگ‌نظریها، محدویدیت‌ها و ممنوعیتهای اعمال شده بخش دولتی، نتایج درمانی بوده که مردم در درمان بیماری خود یا اطرافیانشان بعینه و به‌صورت ملموس شاهد آن بوده‌اند و اینکه بهترین تبلیغ در این سالها برای طب سنتی، قدرت درمانگری بالای طب سنتی در درمان بیماریهای مختلف صعب‌العلاج و حتی بیماریهای لاعلاج بوده است و هرچه برخی در کوس ناتوانی طب سنتی برای درمانگری دمیده‌اند، مردمی که بعینه، درمان بیماری خود و اطرافیانشان توسط بزرگان طب سنتی کشور با گیاهان دارویی و روشهای ساده طب سنتی را دیده‌اند، ذره‌ای از این تبلیغات منفی و هجمه‌های سنگین متأثر نشده‌اند.

در این میان برخی منازعات لفظی درباره اینکه امروز، طب سنتی را باید طب ایرانی ــ اسلامی، طب اسلامی ـــ ایرانی، طب ایرانی، طب قرآنی و… بنامیم در میان بوده و مسئولان اداره‌کل طب سنتی وزارت بهداشت با صراحت هرچه تمامتر منادی عنوان «طب سنتی» هستند و از اساس منکر وجود «طب اسلامی» یا سایر عناوینی با این مضمون هستند.

جالب اینکه این مسئولان اداره‌کل طب سنتی حتی اساس و سندیت روایی بسیاری از احادیث طبی وارده در کتب حدیثی شیعی را مخدوش می‌دانند و استناد به این روایات وارده طبی از ائمه اطهار (سلام الله علیهم اجمعین) در حوزه طب سنتی را نادرست قلمداد می‌کنند کما اینکه اقدام بزرگ و درخور حضرت آیت‌الله ری‌شهری در تدوین کتاب دوجلدی «دایره‌المعارف احادیث پزشکی» از منظر این افراد، چندان قابل اعتنا و اتکا در حوزه طب سنتی نخواهد بود.

آیت الله عباس تبریزیان که لقب پدر طب اسلامی ایران را یدک می کشد؛ یکی از فعالان حوزه طب اسلامی است و کمتر کسی را میتوان یافت که به طب اسلامی علاقمند باشد و نام آیت الله عباس تبریزیان را نشنیده باشد. وی که مدتی در حسینیه موسی بن جعفر (علیهما السلام) مشغول مداوای بیماران بود؛ مدتی ست که در آن مکان طباطت نمی کند و غالبا شاگردان وی در محل حسینیه واقع در قم، نیروگاه، توحید 52 پذیرای مراجعین هستند. با توجه به آن که تماس های بسیاری از سراسر کشور با مسئولان سایت برقرار گردید، بر آن شدیم تا ویدئو کلیپ های آیت الله عباس تبریزیان را در اختیار مخاطبان ارجمند قرار دهیم.

تهیه شده در معاونت چند رسانه ای سایت مسلمان