میثم مطیعی محرم ۹۶ شب ۱

میثم مطیعی شب اول محرم 96

مختصری از زندگینامه دکتر حاج میثم مطیعی

برای دانلود گلچین بهترین مداحی های محرم 96 اینجا کلیک کنید.

میثم مطیعی، مداح ایرانی و مدرس دانشگاه امام صادق سلام الله علیه است. او از جمله نوحه خوانان مراسم بیت رهبری جمهوری اسلامی ایران است. میثم مطیعی از شاگردان آیت الله آقا مجتبی تهرانی و فارغ‌التحصیل دکتری رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه امام صادق سلام الله علیه است. او در مداحی‌های خود به موضوعات سیاسی و فرهنگی اشاره می‌کند. میثم مطیعی به خاطر خواندن شعری در مراسم قبل از نماز عید فطر سال ۱۳۹۶ تهران به امامت آیت الله سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی که در آن از برجام و مواضع دولت حسن روحانی انتقاد کرد، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

او اولین کارهایش را از جلسات مرحوم آقا مجتبی تهرانی آغاز کرده‌است. او از مؤسسین دفتر حفظ و نشر آثار آقا مجتبی تهرانی است و اولین مدیر عامل این مؤسسه نیز بوده‌است. در مصاحبه‌ای با تسنیم در بهمن ماه ۱۳۹۱ می‌گوید، به خاطر تعالیم استاد اخلاقش آقا مجتبی تهرانی مدت‌ها از پذیرش پیشنهاد مداحی در صدا و سیما و مصاحبه با رسانه‌ها خودداری می‌کرده‌است و در این مصاحبه هم می‌خواهد از بعضی زوایای زندگی «این مرد الهی» سخن بگوید. او می‌گوید مقتل‌خوانی را از تهرانی یادگرفته‌است و استادش معتقد بوده که شعار بدون شعور مطلوب نیست: «من سه تا شین دارم: شرع، شعور و شعار، که البته شعار آخر از همه است. اگر شرع و شعور نباشد، شعار اثرگذاری و بُرد ندارد و مضر و دشمن‌ساز هم هست. امام حسین سلام الله علیه برای چه شعارش در طول تاریخ بُرد داشت؟ برای این‌که با شرع و شعور همراه بود.»

میثم مطیعی تعدادی از مقاتل اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین را از حفظ دارد. او متن عربی مقتل را می‌خواند و به همین دلیل مورد نظر بسیاری از روحانیون خصوصاً رهبر جمهوری اسلامی ایران، آیت الله سید علی خامنه‌ای قرار گرفته‌است. رهبر ایران در جلسه‌ای ضمن تقدیر از سبک مداحی او گفت:

آن چیزی که ما از مداحی سراغ داریم، دقیقاً همین چیزی بود که ایشان امروز (اربعین۱۳۹۰) اجرا کرد. این از معجزات انقلاب است که یک دانشجوی دکتری، مداح اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین است.

سعید حدادیان از مداحان باسابقه کشور در مورد میثم مطیعی گفته‌است که یکی از صفات مداحان «با اخلاصِ» زمان جنگ، «نجیب‌خوانی» بوده‌است که این ویژگی را مطیعی دارد.

مداحی سایر مداحان را از اینجا ببینید.

روضه ورود به محرم – آقا سلام… ماه محرمت شروع شد… (دانلود)

روضه اول مهر عاشقان آمد… اولین درس عشق؛ بابا آمد… (دانلود)

مقتل – مقاومت غریبانه شهید حسین قجه ای فرمانده گردان سلمان (دانلود)

زمزمه – بیرق عشقت بالا اباعبدالله اباعبدالله… کل یوم عاشورا اباعبدالله اباعبدالله… (دانلود)

برای دانلود مداحی سایر شب ها اینجا کلیک کنید.