جواد مقدم محرم ۹۷ شب ۹

جواد مقدم شب نهم محرم ۹۷

مختصری درباره جواد مقدم

زمینه: رفتی بر نگشتی ، کردی بی قرارم… (دانلود)

شعرخوانی 1: گر دست او نه دست خداییست پس چرا … (دانلود)

شور 1: این هیبت شاهانه ، این جرأت جانانه… (دانلود)

شور 2: در زدم بازم درو وا کردی (رضا حقیقی) (دانلود)

ذکر: لبیک یا حسین لیک یا حسین لیک یا حسین… (دانلود)

واحد 1: پاشو علمدار حرم ، یه سری به حرم بزن… (دانلود)

واحد 2: دست ابالفضل داره پیمونه‌ مو پر می کنه… (دانلود)

شعرخوانی 2: کلید مخزن اسرار وقتی با ابالفضل است… (دانلود)

شور 3: بارون که بباره ، زندگیم جون می ‌گیره… (دانلود)

شعرخوانی پایانی: شادی هر دو جهان بی تو مرا جز غم نیست… (دانلود)

جواد مقدم مداحی ست که بنابر شنیده ها علاوه بر کار مداحی، به کار هنری (تذهیب) مشغول است؛ از وی به عنوان دانشجوی دانشگاه آزاد نام برده می شود.
جواد مقدم در چند سال اخیر با سبک و سیاق خاص خود که گاهی اوقات مورد مخالفت بچه حزب اللهی ها قرار می گیرد؛ سر و صدای زیادی در مجامع مداحی به پا کرده؛ برخی او را متهم می کنند که در سبک های خود؛ از ترانه ها الهام گرفته و با وام گرفتن از ریتم های موسیقی؛ آن را در قالب مداحی پیاده می کند اما ظاهرا وی چنین چیزی را نمی پذیرد.

جواد مقدم در جایی مدعی شده که حتی به بیت رهبری هم دعوت شده اما از آنجا که خود را لایق مدیحه سرایی در محضر رهبر انقلاب نمی داند؛ عذر تقصیر آورده و ضمن عذرخواهی از ایشان؛ از حضور در حسینیه امام خمینی (ره) و مرثیه سرایی در بیت رهبری امتناع ورزیده است.

جواد مقدم خود را از این اتهام که برای جذب جوانان؛ سبک و سیاق و روش خاصی در مداحی را در پیش گرفته؛ مبرا می داند و مدعی است که صرفا برای اهل بیت (سلام الله علیهم اجمعین) مداحی می کند.

طرفداران وی؛ بیشتر او را با سیکی از مداحی که به «شور» معروف است می شناسند و جواد مقدم را به دلیل نوحه های شور خوانی دوست می دارند؛ اما در نقطه مقابل عده زیادی هم هستند که این سبک مداحی وی را مورد انتقادات جدی قرار داده و از آن به خوبی یاد نمی کنند.

اما گروه دیگری جواد مقدم را مداحی خوش صدا و با استعداد دانسته و از سبک «واحد» خوانی وی تعریف و تمجید می کنند که البته با دید انصاف اگر بنگریم؛ حقیقتا مداحی های وی به سبک واحد بسیار حزین و دلنشین است.

به هر حال ما قضاوت نمی کنیم و تا جایی که سیاست های اعتقادی سایت مسلمان اجازه دهد و خطوط قرمز اخلاقی و فقهی رعایت گردد؛ مداحی های این مداح را نیز در سایت منتشر خواهیم کرد ان شاءالله.

منبع صوت:سایت کربلایی جوادمقدم
تهیه شده در واحد صوت و آرشیو سایت مسلمان