حسین سیب سرخی محرم ۹۷ شب ۷

حسین سیب سرخی شب هفتم محرم ۹۷

مختصری درباره حسین سیب سرخی

روضه حضرت علی اصغر سلام الله علیه… (دانلود)

زمینه: لالایی گلم لالایی عزیز دلم… (دانلود)

شور روضه ای: السلام علیک مرمل بدماء… (دانلود)

واحد 1:ای یگانه کودک یکتا پرست.. (دانلود)

واحد 2: دل بیقراره مادر… (دانلود)

واحد 3:ای کودک شش ماهه بی جرم و تقصیرم… (دانلود)

دودمه: به خیمه قحط آب است… (دانلود)

شور 1: ببار از تشنگی مردم… (دانلود)

شور 2: من تو رو یه جور دیگه دوست دارم… (دانلود)

شور 3:گاهی دلم میگیره از بس که… (دانلود)

شور 4: آقا هر شب اینه دعام… (دانلود)

روضه 2: سرت بر روی نیزه تاب می خورد… (دانلود)

شور 5: حقا حقا علی مولا علی مولا… (دانلود)

زمزمه: تو جرعه آب ندیدی… (دانلود)

حسین سیب سرخی از مداحان معروف و مشهور کشوری است که بیشتر با سبک شور شناخته می شود و در بین جوانان علاقه مندان خاص خود را دارد؛ البته چنانچه در مورد جواد مقدم نیز منتقدان بسیاری وجود دارد و با برخی از مداحی های وی و سبک اشعاری که دارد مخالفت می کنند؛ همین قضیه در مورد حسین سیب سرخی نیز صادق است.

به نظر در مکتب اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین؛ عده ای می کوشند با شور و حرارت به جذب جوانان بپردازند اما آنچه در این زمینه مورد غفلت واقع شده، همان شعور حسینی است که بارها در مورد آن صحبت کرده ایم.

در غالب مجالسی که حسین سیب سرخی مداحی و مرثیه سرایی می کند؛ مخاطب جوان را در هیئت می بینیم؛ این از یک نظر خوب و از یک منظر مؤید جملات بالاست.

حسین سیب سرخی در یکی دو سال اخیر در مراسمی خارج از تهران حضور داشته که می توان به مجالس دهه اول هیئتی در قم اشاره داشت.

یکی از امتیازات حسین سیب سرخی صدای گیرا و جذاب وی است که می توان او را هم رده جواد مقدم در سبک شور خوانی دانست؛ از طرفی در سبک مداحی واحد نیز جذابیت خاصی در شیوه اجرای وی می بینیم که منحصر به خود اوست…

گاهی اشعاری خوانده و مدیحه سرایی نموده که فضایی متفاوت از سبک همیشگی وی داشته و این شاید به خاطر توانمندی مداحان بزرگ است که می توانند سبک و سیاق خاص و متفاوتی از خود ارائه نمایند.

به نظر عده ای هیاهوی بسیار زیاد در مراسم وی باعث شده تا آن زیبایی و جذابیت جای خود را به هروله و سروصدای بعضا بی مفهوم دهد و این در شأن اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین نیست؛ اگر معتقدیم که حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها در روضه فرزندش حضور می یابد؛ بایست رعایت ادب کرده و در پیشگاه بانوی دو عالم مبادی آداب رفتار کنیم.

به هر ترتیب تا جایی که سبک و سیاق و اشعار این مداح در تغایر و تضاد با سیاست های اعتقادی مجموعه سایت مسلمان نباشد؛ مجالس این مدح جوان نیز در سایت منتشر خواهد شد ان شاءالله…

تهیه شده در واحد صوت سایت مسلمان با تشکر از سایت راسخون