شفا بخشی نعلین آیت الله گلپایگانی

العُلَماءُ وَرَثَهُ الأنبیاءِ ، یُحِبُّهُم أهلُ السَّماءِ ، و یَستَغفِرُ لَهُمُ الحِیتانُ فِی البَحرِ إذا ماتوا إلى یَومِ القِیامَهِ
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمودند : علما وارثان پیامبرانند، اهل آسمان ایشان را دوست مى دارند و هر گاه بمیرند ماهیان دریا تا روز رستاخیز برایشان آمرزش مى طلبند.(1)

آیت الله اشتهاردی فرمودند: همسر اینجانب از درد شدید کمر رنج می برد؛ روزی حضرت آیت الله گلپایگانی جهت تسلیت فوت پدر همسرم به منزل ما تشریف آوردند.

بعد از اینکه ایشان از منزل رفتند؛ به همسرم گفتم: شما که از بیماری رنج می برید، نبات یا قندی می آوردید و به آقا ( آیت الله گلپایگانی ) می دادید تا متبرک کنند؛ ایشان گفتند: من حالم کاملأ خوب شده، دیگر بیماری ندارم.

گفتم: چرا؟! مگر چه کردی؟ گفت: وقتی آقا وارد منزل شدند و نشستند؛ نعلین آقا را برداشتم و به موضع درد کشیدم؛ از آن لحظه به بعد تمام دردها از من رخت بربست.(2)

هر که خواهد همنشینی با خدا | او نشیند در حضور اولیاء
از حضور اولیاء گر بگسلی | تو هلاکی زان که جزو بی کلی (3)

وصف خوبان جهان کی از سخن گردد ادا | چون بود از نام ایشان مر سخن و زیب و زین (4)

همنشین اهل معنای باش تا | هم عطا یابی و هم باشی فتی (5)

1. کنزالعمّال ج 10 ص 135
2. ماهنامه دیدار – ش 38 – 82/5/9 ص 4
3. مولوی مثنوی معنوی – دفتر دوم – 4 و 2183
4. دیوان لامع ص 460
5. مولوی مثنوی معنوی – دفتر اول 711

تهیه شده در تحریریه سایت مسلمان با استفاده از کتاب سلوک عارفانه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت مسلمان در کانال سروش سایت مسلمان به نشانی @Mosalman_Net عضو شوید تا زودتر از دیگران فیلم ها و ویدیوهای ما را ببینید و از مطالب مذهبی و آموزنده سایت مسلمان مطلع گردید. سایر داستان های عرفا و علمای ربانی در سایت مسلمان را می توانید از اینجا ببینید و مطالعه نمایید. ویژگی داستان های این قسمت؛ کوتاه و آموزنده بودن است.