حاج شهروز اردبیلی – مجموعه شماره ۱

دانلود مداحی روضه و نوحه ترکی حاج شهروز اردبیلی

مختصری درباره حاج شهروز اردبیلی

حاج شهروز اردبیلی یکی از مداحان نسبتا مشهور خطه اردبیل و هم دوره مداحان مشهوری همچون مرحوم حاج سلیم مؤذن زاده، حاج محمد باقر تمدن، حاج داود علیزاده و … بود. البته حاج شهروز اردبیلی به اندازه مداحان هم دوره خود از شهرت چندانی برخوردار نبوده است اما روضه های ماندگار و معروف وی طرفداران خاص خود را دارد.

همچنین برای دانلود نوحه ترکی و مداحی آذری سایر مداحان مشهور اینجا کلیک کنید

برخی از مداحی های حاج شهروز اردبیلی در مجالس مشترک؛ سوز و گداز عجیبی داشته و شاید بتوان گفت همین مداحی ها باعث جذب مخاطبان شده است. برای مثال مجالسی که با حاج محمد باقر تمدن و یا حاج غلامرضا عینی فرد زنجانی برگزار شده، حال و هوای عجیبی دارد.
در یکی از این مجالس، روضه حضرت زهرا سلام الله علیها با زیبایی هرچه تمام تر اجرا شده که شنونده را مجذوب و محزون نموده و وی را به وجد می آورد؛ حتما این به وجد آمدن به خاطر سوز صدای این مداح کارکشته و پیشکسوت و بالاتر از آن عنایات اهل بیت (سلام الله علیهم اجمعین) است.

حاج شهروز اردبیلی نیز به مانند برخی از مداحان مشهور اردبیل در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشوده و در محله سید آباد این شهر رشد و نمو پیدا کرده است؛ زمان کودکی وی مقارن با عصر زندگی مداحانی همچون حاج غلام ترابی بوده و شاید بتوان گفت تأثیراتی از مداحان آن زمان سبب شده تا وی از دوران کودکی و عنفوان نوجوانی با راه اندازی دسته های عزاداری در اردبیل؛ با گرد هم آوردن کودکان هم سن و سال خود مسیر نوکری و یا به عبارتی مدیحه سرایی اهل بیت (سلام الله علیهم اجمعین) را بپیماید.

از حاج شهروز اردبیلی که در این سال ها بیشتر در مسجد قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آغبلاقیهای مقیم تهران مداحی می کند، مجموعه هایی در آرشیو سایت مسلمان وجود دارد که به مرور زمان منتشر و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت ان شاءالله.

احوالات حضرت زهرا سلام الله علیها (دانلود)

احوالات در ویرانه سال 61 (دانلود)

رقیه ای غم لرین آشناسی (دانلود)

روضه حضرت قاسم سلام الله علیه (دانلود)

طشت گذاری سال 68 (دانلود)

طشت گذاری سال 76 (دانلود)

طشت گذاری سال 77 (دانلود)

طشت گذاری سال 79 (دانلود)

طشت گذاری سال 81 (دانلود)

مصیبت امان نامه (دانلود)

مصیبت دو طفلان مسلم (دانلود)

مصیبت راه شام و حضرت رقیه سلام الله علیها سال 80 (دانلود)